Friday, April 10, 2009

Miss Match



Skall bara nämna en av mina färdigheter, nämligen att matcha ihop folk. Har hjälpt åtskilliga kompisar att finna varandra, kanske inte så mycket att tänka ut vilka som verkligen skulle passa ihop (är inte så mkt för uppstyrda blinddates) men just det där att, när man märker att två personer fattar tycke, att liksom knuffa dem över kanten, till att ta första steget.

Just kommit hem från födelsedagskalas hos två vänner, (ett av paren från min par-lista) som fann varandra på Malta när vi var på solsemester för ganska exakt ett år sedan. Jag såg vibbarna hela kvällen, där på Hugo´s i sommarkvällen, blickarna som kastades mellan dem, och jag såg vad som villes. Och smidig som jag är, tog jag fram min kamera, fotade lite och sa till honom, "give her a kiss" och han sökte hennes blick som för att dubbelkolla om han verkligen uppfattat vibbarna rätt, och hon såg på honom och de möttes i en till synes oskyldig kyss, men det var kyssen som förändrade deras liv...

Ja, blir jag inte cellist eller marknadsförare så kanske jag blir Miss Match, à la Suede...

Kanske du letar efter den rätte? Säg till så kanske Miss Match kan fixa det?!

1 comment:

Johannes said...

JAAAAAAAA! :-) Jag skulle kunna tänka mig att ge bort halva kungariket om du fixar prinsessan!