Sunday, April 26, 2009

Livet leker!

Jag är så lycklig. Mindre än en vecka kvar till min examenskonsert - jag övar, provar klänningar, provar skor, fixar program, planerar mat och dryck och lever i ett enda stort lyckorus. Har repat med orkestern, först hade vi två rep med bara stråkorkestern och igår tillkom blåset, vilket gav musiken en ännu högre dimension! Vilken känsla att spela som solist med en orkester bakom sig! Jag njuter av tanken att framföra det konsert. Och på lördag är det dags.
Ute skiner solen och varje dag blir det grönare i trädet utanför mitt fönster, jag jobbar på min bränna - som skall matcha klänningarna på lördag - och insuper med lycka varje sekund av denna efterlängtade vår, varje andetag av vårlust. Det var en lång vinter. Solen ger mig ny kraft och gör mig hoppfull. Allt kommer ordna sig!

No comments: